воскресенье, 13 октября 2013 г.

Classroom Language

Learn phrases of Classroom English:




Below there are some expression used while an English lesson. Please look through:

1.     What day is it today? – Какой сегодня день?
2.     What is the day today? – Какое сегодня число?
3.     Who is absent today? – Кто сегодня отсутствует?
4.     Why you are late? – Почему вы опоздали?
5.     That’s no excuse (That’s a poor excuse). – Это неуважительная причина.
6.     Open your exercise books, please. I want to check that you have all done your homework. – Откройте тетради. Я хочу проверить, все ли сделали домашнее задание.
7.     Put up your hands those who haven’t done their homework. – Кто не сделал домашнее задание, поднимите руки.
8.     For homework you were to… - Дома вы должны были…
9.     Hand in your exercise books, please. – Сдайте ваши тетради.
10.  You make many mistakes when writing, be more careful. – Вы делаете много ошибок при письме, будьте более внимательны.
11.  You have some (bad, serious, spelling, grammar) mistakes in your last test. – В вашей последней контрольной работе есть несколько (грубых, серьёзных, орфографических, грамматических) ошибок.
12.  This is a good (very good, bad, very bad) pieced of work. – Этохорошая (очень хорошая, плохая, очень плохая) работа.
13.  You have missed out the letter “t” in the word “listen”. – Вы пропустили букву “t” в слове “listen”.
14.  Underline that word. – Подчеркните то слово.
15.  You must improve your handwriting. – Вы должны исправить свой почерк.
16.  Who can name the letters in alphabetical order? – Кто может назвать буквы в алфавитном порядке?
17.  Don’t all speak at once. – Не говорите все сразу.
18.  Stop talking! – Не разговаривайте!
19.  Put up your hand if you know the answer. – Если знаете, как ответить на вопрос, поднимите руку.
20.  Say it again. (Repeat it.) – Повторите.
21.  Go on. (Go on with your story.) – Продолжайте рассказывать.
22.  Don’t hurry. (There’s no need to hurry.) – Не спешите.
23.  Start from the very beginning. – Начните с самого начала.
24.  Tell the story. – Перескажите текст.
25.  Make up a dialogue based on the given example. – Составьте диалог по данному образцу.
26.  Act out the dialogue. – Инсценируйте диалог.
27.  Is the translation of this word (phrase) correct? – Правильно ли переведено это слово (выражение)?
28.  Is there any other way of saying it? – Можно ли выразить это иначе?
29.  Read it all over again. – Прочитайте это снова.
30.  Look through this text and find the answers to the following questions. – Просмотрите этот текст и найдите ответы на следующие вопросы.
31.  Pay attention to these words. – Обратите внимание на эти слова.
32.  Listen carefully to what I’m going to say. – Слушайте меня внимательно.
33.  Have you any questions? (Any questions?) – Есть вопросы?
34.  What does it mean? (What’s the meaning of it? What do you think it means?) – Что это (слово, фраза) значит?
35.  Take down the words you don’t know in your vocabulary book. – Выпишите незнакомые слова в словарные тетради.
36.  You should work harder. – Вам следует больше заниматься.
37.  You’re making progress. (You are doing well.) – Вы делаете успехи.
38.  That’s right. – Верно. Правильно.
39.  Good. That’s good. – Хорошо, очень хорошо.
40.  That was a careless answer. – Это был непродуманный ответ.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

The Father of Microbiology

  1. Do you know who invented the first compound microscope?  2. Can you say who discovered bacteria, free-living and parasitic microscopic ...